Przejdź do głównej zawartości

„Garnitur” szyty na miarę – porównanie ubrań ochronnych strażaka.


Zachęcam wszystkich swoich wiernych czytelników do zapoznania się z moim artykułem opublikowanym tym razem na portalu Remiza pl.
Włożyłem w niego mnóstwo pracy i jego powstanie nie było by możliwe bez pomocy wielu moich przyjaciół oraz czytelników bloga. Wszystkim Wam dziękuję. 
Zespołowi Remiza pl. dziękuję za zaproszenie i techniczny wkład pracy w jego publikację.
PS. Za kilka dni publikacja kolejnego mojego artykułu na blogu. Tym razem napiszę trochę szerzej o problematyce ponownej impregnacji i konserwacji odzieży ochronnej strażaka.
https://remiza.com.pl/garnitur-szyty-na-miare/

Komentarze

  1. Witam Panie Tomaszu
    WUS i Zosp RP
    Odpowiedź i to ładnie

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2142532869117135&id=187507907952984

    http://www.zosprp.pl/?q=content/wus

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za linki. Cieszy mnie każdy głos w sprawie dotyczący bezpieczeństwa polskich strażaków.
    Czy w tym przypadku tak jest, niech ocenią czytelnicy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Panie Tomaszu
    Wracając do tematu zamka, w nowym ubraniu firmy Rosenbauer Fire Flex jest zastosowany zamek jednogłowicowy - a przynajmniej na taki wygląda(wykonany z tworzywa, nie z metalu).

    https://www.youtube.com/watch?v=bzCHFnwwQ1A

    Pozdrawiam
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam jeszcze tego modelu ubrania ale zamek rzeczywiście wygląda na jednogłowicowy i jest wykonany prawdopodobnie wysokotemperaturowego poliamidu. Z tego materiału miedzy innymi robi zamki europejski producent firma Kroko.
      Widać Rosenbauer przygotowując ten model ubrania na Polskę uznał, że nie warto się "kopać z koniem" i "iść pod prąd" obowiązującego w PSP wzorcowego opisu przedmiotu zamówienia (OPZ) przygotowanego przez KG PSP.

      Usuń
    2. Witam Panie Tomaszu
      Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź:) czytając posty na facebook'u widzę jak dużym zainteresowaniem cieszy się temat zamków w ubraniach specjalnych, chyba najlepiej by było gdyby użytkownik mógł wybrać czy chce zamek jedno czy dwugłowicowy :) metalowy czy z tworzywa i było by ok:)
      Z dużym zainteresowaniem śledzę Pana blog i mam nadzieję że niedługo poruszy Pan kwestię organizacji działań ratowniczo-gaśniczych a dokładniej temat RIT. Na tą kwestię jest wg. mnie kładziona przysłowiowa LAGA (poza nielicznymi wyjątkami)
      Pozdrawiam Michał

      Usuń
  4. Świetny artykuł – na pewno przyda się wszystkim, którzy wiążą swoją przyszłość z tym zawodem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezwykle ważne jest poczucie komfortu, dlatego też tak bardzo lubimy się ładnie ubierać. Mój mąż jest wielkim zwolennikiem mody, bardzo często zamawia sobie buty w sklepie https://butymodne.pl/sztyblety-meskie-c257112.html oraz szuka modnych ciuchów w różnych miejscach - takie jego hobby i ja pochwalam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

„PROFESJONALNY” LEKKI SAMOCHÓD ROZPOZNAWCZO-RATOWNICZY - TYPU SLRr W POLSKIEJ STRAŻY POŻARNEJ, CZY MOŻE PICK-UP Z REKLAMÓWKĄ KLAMOTÓW?

Od prawie dwóch lat jestem już "młodym" emerytowanym strażakiem, który nieco z boku obserwuje efekty działań "dobrej zmiany w straży pożarnej". Tak się złożyło, że przez większość lat swojej służby miałem zaszczyt być dowódcą jednostki ratowniczo-gaśniczej oraz brałem udział w pracach wielu zespołów Komendanta Głównego PSP, starając się coś zmieniać na lepsze. Już będąc poza służba, wsparłem także swoim doświadczeniem, zespół do opracowania Regulaminu rozwinięć samochodów ratowniczo-gaśniczych , którego prace nie zostały potraktowane poważnie i mówiąc delikatnie nie znalazły szerokiego zrozumienia wśród obecnego kierownictwa KG PSP. Były także i inne przykre konsekwencje prac tego Zespołu ale te zostawmy na boku. Wszystkie te czynniki spowodowały, że z wielkim zainteresowaniem śledzę te "lepsze" prace samego kierownictwa i z wypiekami na twarzy czytam jak powinny wyglądać porządne i właściwie opracowane standardy. Tak się ciekawie złożyło, że KG PSP p...

CZY JEST SZANSA BY NAS SŁYSZANO?

Istnieje takie powiedzenie, Ci którzy nie rozpoznają przeszłych doświadczeń są skazani na ich powtórzenie. Tak wydaje się być w przypadku analizy zdarzeń drogowych z udziałem pojazdów straży pożarnej jadących alarmowo do akcji. Do powtórnego zajęcia się tematem natknęły mnie ostatnie wypadki, które zostały upublicznione. Mam tu na myśli zdarzenia pojazdów PSP w Poznaniu i Sokółce, do których linki udostępniam niżej w tekście. Żadne z tych zdarzeń nie było wyjątkowe ani wcześniej nie spotykane. Wręcz przeciwnie, były to typowe incydenty, które powtarzają się wiele razy. Mam nadzieję, że powtórna analiza przyczyn i skutków tych zdarzeń stworzy podstawy do poważnej dyskusji nad jakością naszej  sygnalizacji dźwiękowej i doprowadzi do korekty systemu szkolenia kierowców straży pożarnej. Stali czytelnicy mojego bloga pamiętają zapewne wpisy dotyczące sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej stosowanej podczas jazdy alarmowej. Minęło już trochę czasu jednak śmiało można powiedzieć, że o...

LICZBA ŚWIATEŁ SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ na pojeździe uprzywilejowanym - interpretacja przepisów

Po dwóch wpisach z przed kilku miesięcy odnośnie sygnalizacji świetlno - dźwiękowej pojazdów uprzywilejowanych straży pożarnej, wielu czytelników zadawało mi pytania odnośnie dopuszczonej liczby ostrzegawczych świateł błyskowych na pojeździe uprzywilejowanym. Chodziło głownie o to, czy lampy kategorii "X" (kierunkowe) zalicza się do ogólnej liczby świateł wyszczególnionych w ROZPORZĄDZENIU  MINISTRA INFRASTRUKTURY  z dnia 31 grudnia 2002 r.  w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.  https://wspolczesnystrazak.blogspot.com/2017/09/czy-jestesmy-widzialni-i-syszalni-czesc.html https://wspolczesnystrazak.blogspot.com/2017/09/czy-jestesmy-widzialni-i-syszalni-czesc_29.html Sprawa jest o tyle ważna, że każdy interpretuje sobie prawo jak chce (producenci czy CNBOP PIB), ale często te interpretacje są pozbawione jakiejkolwiek logiki by nie powiedzieć sensu. Warto by zapytać co sadzi na ten temat autor, czyli minister ...

SKOKOCHRONY w działaniach ratowniczych ksrg cz.2

Dzisiejszy wpis, zgodnie z zapowiedzią będzie kontynuacją poprzedniego, w którym pokrótce zapowiedziałem czym będę się zajmował w dalszej części analizy związanej ze stosowaniem skokochronów w ratownictwie. Postawiłem wtedy, po pytaniach i odpowiedziach KG PSP i CNBOP PIB, dodatkowych 21 pytań, na które oczywiście w dalszej części zgłębiania tego tematu postaram się odpowiedzieć. Po ostatniej publikacji, jak zawsze w takich przypadkach, powstały też nowe pytania, które w sposób naturalny rodzą się przy każdej próbie głębszej analizy zagadnienia. Szczególnie takiego, które ma wieloaspektowy wymiar i nie jest szerzej analizowane w słabiej rozwiniętych organizacyjnie systemach ratowniczych. Wasze uwagi i opinie, wniosły wiele do mojej pracy, i bardzo za nie dziękuję. Chcąc kontynuować dalej temat mocno zastanawiałem się jak ująć zagadnienie syntetycznie, aby było „strawne” dla moich czytelników. Doszedłem do wniosku, że trzeba to jednak sprecyzować w trzech częściach i zacząć od gene...